news

بوروژ امارات متحده عربی توسعه 6.2 میلیارد دلاری را آغاز کرده و ظرفیت تولید پلیمرهای 6.4 میلیون تن در سال را هدف قرار داده است.

دبی (ICIS)–بوروژ قراردادهای مهندسی، تدارکات و ساخت و ساز (EPC) را برای توسعه 6.2 میلیارد دلاری خود منعقد کرده است، که هدف آن افزایش ظرفیت پلیمری سایت به 6.4 میلیون تن در سال تا سال 2025 است، این مدعی از سوی رییس بخش پلیمر امارات متحده عربی (امارات عربی) روز یکشنبه بیان شد.

بر اساس طرح های توسعه، Borouge 4 نزدیک به 2 میلیون تن در سال به ظرفیت پلیمرها، از جمله چندین گرید پلی اتیلن (PE) اضافه خواهد شد.

Borouge، واقع در Ruwais در ابوظبی – یکی از هفت شرکت بزرگ امارت امارات متحده عربی – یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت بزرگ نفت خام ADNOC ابوظبی و Borealis، زیرمجموعه پتروشیمی شرکت بزرگ انرژی اتریش OMV است.

این دو شرکت شریک در منافع این توسعه برنامه های سرمایه گذاری خود را برای گسترش خود در 15 نوامبر اعلام کردند.

کراکر چهارم اتان

یکی از قراردادهایی که توسط Borouge 4 اعطا شد، برای ساخت و ساز فرانسوی، Technip Energies، در کنسرسیوم با Target Engineering، برای ساخت چهارمین کراکر اتان Borouge با ظرفیت 1.5 میلیون تن در سال اتیلن بود.

در آن، بسته دیگری به ارائه‌دهنده خدمات مهندسی صنایع ایتالیایی Tecnimont اعطا شد و شامل ساخت دو کارخانه جدید پلی‌اتیلن – هر کدام با ظرفیت 700000 تن در سال – و یک کارخانه 1 هگزان بود.

کارخانه های پلی اتیلن از فناوری Borstar برند Borealis استفاده خواهند کرد. این تولید کننده گفت که با ترکیب پلی اتیلن تولید شده بوستار با کومونومر هگزن، می تواند “گریدهای بسته بندی پیشرفته با حداکثر 50٪ محتوای پلی اتیلن بازیافتی” تولید کند.

تولیدکننده گفت که تکنیمونت همچنین بر توسعه تاسیسات و مکان‌های خارج از کشور مانند ساختمان‌های غیر فرآیندی، جاده‌ها، زیرساخت‌ها، رابط‌های داخلی و خارجی، سیستم‌های مخزن، سیستم‌های فلرینگ، تاسیسات و ادغام Borouge 4 با امکانات موجود نظارت خواهد کرد.

این مهندس ایتالیایی همچنین بر ساخت دومین کارخانه پلی اتیلن قابل اتصال متقابل (XLPE) با ظرفیت 100000 تن در سال نظارت خواهد کرد.

واحد CCS بالقوه

Borouge گفت که در حال مطالعه اجرای یک واحد کربن، جذب و ذخیره سازی (CCS) در این توسعه است که انتشار دی اکسید کربن (CO2) را تا 80 درصد کاهش می دهد، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

با توسعه، Borouge انتظار دارد به اقتصادهای نوظهور در آسیا، آفریقا و تا حدی در قاره آمریکا دست یابد. همانطور که طبقات روستایی و کمتر مرفه به شهرها نقل مکان می کنند، فرآیندهای شهرنشینی معمولاً به مقادیر زیادی پلاستیک نیاز دارند.

با این حال، در بسیاری از این اقتصادها، فرآیندهای بازیافت در مراحل ابتدایی خود هستند و تنظیم‌کننده‌ها و تولیدکنندگان پلیمر هنوز راه‌حلی برای زباله‌های پلاستیکی تولید شده پیدا نکرده‌اند که در نهایت در محل‌های دفن زباله سوزانده می‌شوند یا در خشکی یا اقیانوس‌ها دفع می‌شوند.

Borouge در سال 2001 با یک کارخانه پلی اتیلن با تولید 450000 تن در سال راه اندازی شد.

بوروژ این را از طریق بیانیه ای پیش از پانزدهمین مجمع سالانه انجمن پتروشیمی و مواد شیمیایی خلیج فارس (GPCA) که در 7 تا 9 دسامبر در دبی برگزار می شود، اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *