دسته‌بندی نشده

Hexion میخواهد سهام خود را عرضه اولیه کند!

سازنده مواد شیمیایی تخصصی در حال برنامه ریزی برای عرضه اولیه عمومی است.

کمتر از یک ماه پس از امضای قرارداد فروش رزین های اپوکسی خود به Westlake Chemical، Hexion Holdings موافقت کرده است که باقیمانده خود را به شرکت سهام خصوصی American Securities به قیمت 30 دلار به ازای هر سهم بفروشد. ارزش سهام این شرکت در این معامله نزدیک به 1.8 میلیارد دلار است.

شرکت اوراق بهادار آمریکا با 1300 کارمند و فروش سالانه نزدیک به 1.4 میلیارد دلار کسب و کار خواهد داشت. حدود 85 درصد از فروش مربوط به تجارت چسب های Hexion است، یک تامین کننده بزرگ از چسب های مبتنی بر فرمالدئید که در کاربردهای چوب مانند تخته سه لا و تخته های رشته ای جهت دار می باشد.

تعادل هگزیون را اسیدها و مشتقات Versatic می گویند. در این تجارت اسیدهای کربوکسیلیک مانند نئوپنتانوئیک اسید که به عنوان واسطه برای ساخت پراکسی استرها و نئودکانوئیک اسید، یک ماده شیمیایی واسطه و استخراج فلز استفاده می شود، می باشد. این تجارت همچنین استرهای وینیل را برای رنگ های تزئینی و استرهای گلیسیدال را برای پوشش های خودرو و صنعتی می سازد.

در ماه نوامبر، Hexion موافقت کرد که تجارت اپوکسی خود را به غول کلر قلیایی Westlake Chemical به قیمت 1.2 میلیارد دلار بفروشد.

قبل از اعلام معامله اوراق بهادار آمریکا، Hexion در حال برنامه ریزی برای عرضه اولیه عمومی در بورس نیویورک بود. Hexion می گوید معامله 30 دلاری برای هر سهم نشان دهنده 15 درصد حق بیمه نسبت به قیمت های اخیر سهم است. برخی از سهام این شرکت در بورس در معاملات خصوصی معامله می شود.

یک شرکت سهام خصوصی دیگر، Apollo Global Management، Hexion را تا سال 2019 کنترل می کرد، زمانی که Hexion اعلام ورشکستگی کرد. اکنون Hexion بیشتر متعلق به شرکت های مالی است که طلبکار بوده اند. بزرگترین آنها GoldenTree Asset Management است که نزدیک به 20 درصد از Hexion را در اختیار دارد.

اوراق بهادار آمریکا با صنایع شیمیایی غریبه نیست. این شرکت صاحب شرکت Emerald Kalama Chemical متخصص اسید بنزوئیک بود که در تابستان امسال به قیمت بیش از یک میلیارد دلار به Lanxess فروخت. در سال 2016، امریکن سکیوریتیز، سازنده مواد شیمیایی کاج آریزونا کمیکال را به قیمت حدود 1.4 میلیارد دلار به کراتون فروخت.

اسکات وولف، مدیر عامل اوراق بهادار آمریکا، در بیانیه‌ای گفت که Hexion “به خوبی با روندهای کلان جهانی، از جمله الزامات و مقررات ایمنی و پایداری، رشد جمعیت و تشکیل خانواده هماهنگ است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *